Denna underbara vintriga söndag

Någon mer än jag som känner "vart kom denna vintern ifrån"? Det är helt sjukt vad kallt det är ute, och även inne för den delen. Men som alltid är det lätt att klaga och det gör vill jag verkligen inte göra. Visst är det så fint med gnistrande snö och varma gosiga halsdukar? Barn som leker och gamla par som försiktigt trippar för att inte halka. Ett winter wonderland helt enkelt. Kanske blir det en vit jul iår? Även här i Göteborg för en gång skull?

Nu är det så att jag inte ska fira jul här på Sveriges framsida, utan i Gävle. Vilket är samma sak som DUBBELT så kallt och mycket snö. Och det ska bli alldeles, alldeles underbart! Få träffa släkten, julpyssla (ännu mer), åka längdskidor...och självaste julafton. Som man längtar.
Så imorgon bär det av och denna dag kommer bestå av packning och åter packning. Men även lite julgodisbakning då jag ska göra små marsipan-godisar och doppa hälften i choklad och pärlsocker. Mums! Mitt bidrag till julbordet med andra ord.
Med detta vill jag säga God Jul och hoppas ni får en underbar julafton med nära och kära. Ät mycket mat. Och ännu mer julgodis, för det är man värd!




Winter Wonderland - Tony Benett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0