Jul, jul, strålande jul

Äntligen är jag hemma från julfirandet i Gävle. Men ändå icke har jag längtat hem! Det har varit jättemysigt att träffa släkten, fira jul och födelsedag, äta massa julmat, hoppa runt i en halvmeter snö som ett barn och allt sånt där. En riktig jul får vi alltid i södra norrland :) Fast ändå var det riktigt skönt att komma hem i måndags och "bara vara" efter allt ståhej. Och njuta av finfina presenter som världens mjukaste morgonrock och världens fluffigaste duntäcke!
Det som däremot skakade om oss rejält var när min bror Emil ramlade när han åkte snowracer i backen och bröt benet. Det är helt sjukt hur allt kan ske och vända på tillvaron så plötsligt! För att göra en lång historia kort så fick han åka till sjukhuset och röntga sitt ben, jag och kusinerna åkte hem till dem och snacka om att man var omskakad. Att se sin lillebror skrika så mycket och ligga där i snön...Det blev operation samma dag och nu stapplar han fram här på kryckor med gips som han ska ha i 6 veckor. Nej, pulkaåkning kan vara riskabelt ibland.
Och när jag fick min försenade present från honom idag blev jag alldeles till mig. De är så fina!


Tänk att min femtonåriga bror har gjort dessa krokar till mig!! Vilka hantverk :) Frågan är bara var de ska hänga...

Lite fler bilder från julveckan:


Winter wonderland!


Emil och jag fick varsin morgonrock!

Kusinerna Sofia och Kajsa :) Lägg märke till halsbandet som Kajsa fick av mig i julklapp ;)

En käck julpose med hemgjorda marsipangodisar av mig och Sofia. Smaskigt!


God fortsättning! Och just det, GOTT NYTT ÅR!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0