En mycket trevlig fredag

Idag har varit en mycket rolig och händelserik dag! Den började med chill skola som mest bestod av filmer om korallrev och islam. En mycket spännande blandning må jag säga. Fast inte i samma film såklart ^^ Sen bar det av mot Högskolan för design och konsthantverks (HDKöppna hus med Angelica. Det är ett framtida alternativ och jag måste säga att jag verkligen gillade miljön. Keramikavdelningen var mer än lockande...
Efter det träffade jag Matilda och vi shoppade lite (ja, inte så lite) godis på 4-gott och sen var det dags för klippning. 2 för 1 på Klippoteket, mycket bra! Blev toppning och lite lugg. Frisören var inte dålig på att ge hintar att jag ska klippa håret oftare och hur slitna topparna var. Menmen det lockar ändå till sig så det tänker i varje fall inte jag på så mycket :) Jag är nöjd, men får bedöma det riktigt med min styling imorgon. Eller ja, idag är det ju ioförsig...
Efter en sallad i Nordstan bar det av mot bergakungen och New Moon! Wiie vad bra den var! De har gjort den väldigt bra med tanke på att det är svårt att få med allt från boken. Man blir ju så frustrerad på Edward över det han gör, men det har man redan gått igenom i böckerna. Och vultori var precis som jag tänk mig. Så ja, en mycket bra film helt enkelt!

Ja nu när jag fått ur mig denna dags händelser, är det dags krypa sig till kojs och läsa
Northanger Abbey av Jane Austen. Den handlar om unga Catherine Morland som åker till Bath och är med om massa kärlekstrubbel. Precis min typ av bok!


Matilda is workin' the claw ;) Alltså varför denna konstiga spegel i biotoaletten? 
Man ser helt lång och utdragen ut. Ett mysterium utan like...

...God natt!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag var också på bio ikväll, men såg Luftslottet som sprängdes, och oj va bra den va! :D

2009-12-05 @ 01:11:46
URL: http://elisabethhernqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0