Blåbärsgröt är den nya vaniljyoghurten!

Sedan några dagar sedan har min nya frukost-diet börjat! Innan har jag för det mesta ätit en ljus macka med skinka och ett glas juice. Ibland vaniljyoghurt med crunchy ;) Det är inte helt fel men jag känner att jag behöver få in lite nyttighet i min kost! Så nu består min frukost av havregrynsgröt där jag häller i massa blåbär, rör runt och så smakar det hur gott som helst (Mia du får ta lite cred för den, hehe). Att allt blir lila är inte fel det heller. Till det kör jag med ett gott knäckebröd med smör, ost och kanske lyxa till med gurka och sedan ett glas juice. Ett litet steg för mänskligheten, ett stort steg för Linnéa! Det är värsta fiberbomben jämfört med innan och det känns som att det är mer att tugga i. Ja vi får väl se om den håller i sig, men det ska den nog göra! Man får ju i sig massa bra grejer:
-Fibrer
-Kalcium
-Vitaminer
-Antioxidanter
-Mineraler, med mera...

FFF = Fight For the Fibers!
(Haha, kunde inte låta bli, tyckte den var lite käck)


Kommentarer
Postat av: elisabeth

Herregud vilken hurtbulle du är! Gröt är den bästa frukosten, men det är ju mycket godare med ljust bröd och söta flingor :P. Fast sen att man blir lunchsugen vid tio-tiden av det senare allternativet kanske inte är så eftersträvnadsvärt.

2009-11-18 @ 17:46:10
URL: http://elisabethhernqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0