Aldrig för tidigt med julkänslan och julbak!

Igår bakade jag och Anna chokladkola som blev hur god som helst. Det är tradition kring julen! Så idag kunde jag inte bärga mig och bakade gräddkola också... 

Receptet jag använde är ifrån kryddburken.se. En riktigt bra blogg om matlagning och bakning!


Här kokas det förfullt! Det går riktigt fort att det kokar över så ha koll hela tiden.


Häll ut allt på en plåt. Vill man ha tjockare bitar kan man använda en mindre form. Men jag gillar detta, blir perfekt tjocklek.


Efter den stått i kylen ett tag, klipp med sax lagom stora bitar!


Brorsan hjälpte till att slå in dem i bakplåtspapper :)

 
Sådär, då ska detta förhoppningsvis räcka till jul. Det tvivlar jag ioförsig på :)
Ha en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Elisbeth

Gud va gott :)! Jag blir jättesugen. Tänkte julbaka i helgen, lussekatter å pepparkakor! Glögg på det och förhoppningsvis får man lite julstämmning.

2009-11-23 @ 10:31:52
URL: http://elisabethhernqvist.blogg.se/
Postat av: Nea

Åååh lussekatter! :D Ja men det lovar jag att du får. Det sega är bara att saffran är så dyrt iår för skörden inte gått bra...men vatusan man kan inte vara utan lussebullar!

2009-11-23 @ 17:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0