Eller baconfeber som någon kallade det

Då var man vaccinerad mot das Schveineinfluense! Jag var faktiskt nervös innan, hade inte tatt en spruta sen jag var liten. Men gud så lätt det gick. Och fort! Två jättetrevliga skolsköterskor där den ena frågade om vad jag tänkt göra efter studenten så jag börjar pladdra på. Medans jag är mitt uppe i det sticker det till lite och då var det redan över. Grym distraktion kallar jag det. Det har inte känts något alls efteråt, ingen smärta eller illamående. Men nu ömmar det faktiskt en hel del, så mycket att det gör ont när jag skriver nu... Och det gör det inte bättre att jag är spänd i vänsterarmen också så det gör ont i båda. Men jag är beredd på vad som helst. Lite obehagligt att jag känner att det gör ont mer och mer nu.

Det som är lite dumt är att det inte är i full verkan förrän om 14 dagar, så man får se till att inte bli sjuk innan det! Men den lär bli lindrigare iallafall. Har ni vaccinerat er?


Update: Nej nu gör det riktigt ont! Känner mig trött och smått konstig på nåt knepigt sätt...Det blir sova tidigt ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0