Amerikanska pannkakor!

Idag tänkte jag dela med mig av ett gott recept på amerikanska pannkakor. Perfekt om man är trött på vanliga platta och de är mycket godare. Detta är för två pers, men det är ju lite svårt att dela på ett ägg så jag brukar göra hela och kyla in resten. Om man inte har en gäst såklart :)

  • 2,5 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 0,5 tsk salt
  • 2 msk socker
  • 1 ägg
  • 2,5 dl mjölk
  • 2 msk smör

Såhär gör du:
Blanda vetemjöl, bakpulver, salt och socker.
Smölt smöret.
Blanda ihop det smälta smöret och mjölblandningen med mjölk och ägg (rör inte för mycket)
Stek pannkakorna ca 10 cm stora i smör.
NJUT!
+ glöm inte sirap och bär/sylt!




Kommentarer
Postat av: alice

Åh, vad gott! men man måste typ ha nån special sirap till det där va?

2009-10-19 @ 19:48:17
Postat av: Elisabeth

Superrecept! Blir mycket bättre om man utesluter filmjöl. Jag och freddy (som alltid gör amerikanska pannkakor tillsammans) burkar lägga några blåbär i varje pannkaka när vi steker dom. Bli otroligt superduper gott med sirap på :)!

2009-10-19 @ 19:48:45
Postat av: Nea

A: Alltså jag tar faktiskt vanlig ljus sirap som man bakar med! Det är skitgott. Men lönnsirap är ju meningen liksom ;)



E: Ja verkligen! Jag hade filmjölk förut men de fick någon konstig bismak. Dessa var mkt godare. Åh blåbär måste jag testa. Smaskens ;)

2009-10-20 @ 16:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0