Kan Beethovens första symfoni utantill

Förra veckan var jag med pappa och Göteborgs symfonikerturné till fyra städer i Tyskland, Holland och Belgien. Den var full av klassisk musik (självklart!), sightseeing, konst och massa trevliga människor. Kan direkt säga att jag jag kommer återvända till Amsterdam och Bryssel i framtiden. De var inte alls som jag trodde!
Så här kommer miniatyrbilder (klicka för förstoring) i städerna :)

Hamburg



Bonn
De var minst sagt stolta över Beethoven som föddes i Bonn. Han fanns överallt!



Amsterdam

<---Gustavo Dudamel (känd dirigent)

Bryssel
Pampiga byggnader eller vad?



Haha jag dör! Fick juicen på flyget och de har ingen
koll på svenska frukter över huvudtaget ;)

Orkesterns videoblogg på youtube :) Have a look vet ja. Man ser pyttelite av mig i slutet i högra hörnet. Arm och hår, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0