En härlig start på dagen

Är det inte härligt när man går upp, dushar, gör i ordning sig, ska gå till bussen och upptäcker att man har gått upp en timma för tidigt? Och när man behöver den sömnen som mest då dygnsrytmen är helt rubbad?

Japp, så ser min morgon ut. Men då fick jag ju tid och blogga, och det är ju bra! Idag är det för mig första skoldagen på tre veckor vilket känns både konstigt men på tiden. Jag har ingen koll på vad som händer där och jag känner att jag har mycket att ta igen. Den där nedrans vulkanen alltså! Men det finns mycket positivt i det också :) Idag blir en liten present-utlämnar dag för vissa och även till mig, Angelica har tatt hand om min studenmössa som jag är sjukligt nyfiken på att hålla i min hand. Och idag är även pappas födelsedag och jag ska göra hans favoritkaka ikväll - världens godaste chokladkladdkaka med mörk choklad i. Ska försöka hitta en present till honom också kanske...

Och jag har svårt att inte skriva på amerikanskt vis utan å,ä och ö. Man vänjde sig så snabbt där men svårare att få bort! Men med lite träning så ska jag nog bli mitt gamla tangentbord-skrivande jag.. anyways..

Jag ska lämna tillbaka den 3 kilo tunga Harry Potter-boken (7:e) och en mindre Jane Austen bok. Den förstnämnda kånkade jag runt med i USA i min kånken-väska (hehehe) och läste inte en sida i den. För det enda jag hade ögonen för var den andra boken i True Blood-bokserien. Mums säger jag om dem! Nu har jag bara ett kapitel kvar och det är dags att be Mia snällt om den tredje. Snart börjar tredje säsongen kanske jag ska nämna, och det är på tiden!  

Igår märkte jag att jag har 356 kronor kvar på mitt konto. Det innehöll 3000 kronor innan vi åkte. Så aa, det blev en hel del shopping (jag ska visa allt sen)! Och då har jag också använt en hel del fickpengar och fjäskande för mamma och pappa vid sidan av. Min väska vägde 0,5 pound under gränsen och mitt handbagage var fullproppat, bland annat med den 3 kilo tunga Harry-boken som jag bara villa kasta. Men icke sa nicke, då blir bibblan ledsen. Jag har förresten 27 kronor skuld till dem för den boken. Härliga tider. Men som sagt, en naturkatastrof hindrade mig från att lämna tillbaka den!

Så kommer min dag se ut och jag hoppas du njuter av din.


Times Square NY. Jag längtar tillbaka något så innerligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0