Är våren äntligen påväg?

Denna veckan har varit helt okej, med mycket målande hemma (vilket det blir rätt dåligt av fast jag går bildlinje) och askul wii-kväll i fredags med the girls från klassen. Men veckans grej måste ändå vart att skolan stängde i fredags! Jag skulle slutat halv sex men alla fick gå klockan 12. Så härligt! Det kan bero på de 5 meter långa (jag skojar inte) istapparna som hänger som mördarmaskiner ovanför tjejernas omklädesrum. Eller snön som äntligen håller på att smälta på taket! Yey! Vårtecken börjar visa sig, långsamt men säkert. Att fåglarna sjunger är nog det härligaste man hört på länge. Eller att jag överväger att ta gummistövlarna istället för vinterskorna till skolan. Hellre slask än snödrivor!

Idag har jag haft besök av Angelica och Matilda och vi har bakat en ljuvlig tigerkaka med smält choklad-glasyr. Mums! Den blev en rejäl hit i detta hus ska jag meddela :) Sen blev det tittande på Glee med Matilda som även fått upp ögonen för denna grymma serie. Nu ska jag se P.S I love you och bli lite ledsen i ögat. Har hört att det är en riktigt sorglig men fin film.
Bye bye applepie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0