Stockholmsresan

Jag tänkte att jag skulle skriva om min Stockholmsresa under lovet vilken jag (tillslut) kom hem ifrån igår. Det var en väldigt rolig och innehållsrik resa men med ett väldigt jobbigt slut. Allt beroende på denna istid vi helt plötsligt har drabbats av!
Jag åkte upp på tisdagen förra veckan och allt gick hur bra som helst. Gjorde mig tillrätta i moster Helénes nya lägenhet på Lidingö och vi båda snorade ikapp med varsin förkylning. Ganska komiskt att vi båda var sjuka hela veckan.
Så på onsdagen var det dags att sy min klänning! Det blev en heldag med detta projekt med moster och hennes vännina i hennes syatelje. Och klänningen blev alldeles perfekt! Den sitter som en smäck på mig :) Bilder kommer lite senare...
Torsdagen däremot bestod av lite secondhand shopping och tittandes på film och försök att krya på sig lite.
fredagen begav jag mig mot Täby där kära kusin Elisabeth bor! Vi åkte på kvällen in till stan och hade en helmysig kväll med shopping, italienska restaurangen Ciao ciao (gå dit om ni ska till hufvudstan!) och till sist en bar på söder. En mycket lyckad kväll ♥
lördagen blev det att gå upp tidigt för att träffa Lilian, som jag inte sett på ett år, och fika på centralen innan mitt tåg skulle gå kl. 15.00. MEN det gjorde det inte, med hälften förseningar och hälften inställda tåg och efter tre timmars väntan och utan någon som helst information gav vi upp och åkte hem till Heléne igen. Det var totalt KAOS. Fullt med människor som var lika förvirrade som jag och en kö med 300 nummerlappar före...
Så det blev ingen hemresa alltså utan bokade en swebus-resa kl 14.00 igår, söndag, som tog mig utan försening hem tillslut. Det var riktigt skönt att äntligen komma hem efter en omtumlande helg. En positiv grej kom dock ut av detta virrvarr och det var att jag fick träffa Lilian längre :)
Idag fick jag tillbaka pengarna från tågresan och det var en lättnad. Tänk att en vinter kan orsaka så mycket problem! Men jag säger bara en sak, stackars alla äldre människor som redan innan ha svårigheter att ta sig fram. Och turister! Sommaren borde komma tidigare iår, that's for sure.

En rätt rolig grej var när jag och Elisabeth gick på tunnelbanan och jag sjunger refrängen till låten nedan "Göteborg e staden på G" och två tjejer går framför oss. Den ena kollar bak och ger mig en sådan blick! Kommer aldrig glömma den, haha. Kanske ingen bra idé att sjunga den där, men va tusan! Göteborg är ändå bäst. Fast jag gillar stockholm. Haha!


En liten musikallåt om Göteborg från Grotesco. Seee den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0