How to - Håraccessoar

Det blir många inlägg idag! Haha :) Men jag behöver en liten paus från pluggandet känner jag. Så jag tänkte visa en håraccessoar/fascinator i fjädrar som jag gjort och gav till Anna i födelsedagspresent! Och även visa hur du kan göra en egen, endast fantasin sätter gränser.


Börja med att hitta ett hårspänne som är i lagom storlek. Detta är ca 8 cm och det går att köpa på t ex Panduro. Klipp sedan ut basen i tunn kartong eller liknande, jag använder baksidan på ett kollegieblock. Gör det smalare på ena sidan och bredare på den andra. 
 
Eftersom mitt spänne ska vara svart så målade jag också basen i svart! Då syns inte den igenom fjädrarna. Låt hobbyfärgen torka...
 
Limma sedan på spännet på basen, jag använde kontaktlim :)
Nu börjar det roliga; dekoreringen!

Detta moment beror helt på hur man vill ha sitt spänne, men jag börjar med ett lager släta lite längre svarta fjädrar som jag limmar fast med samma lim. Det är alltså dessa som kommer synas högst upp som avrundningen så sätt dem så det bildar en fin avslutning.

Efter mycket limmande och fokusering ser den ut såhär! Över de släta fjädrarna har jag limmat på fluffigare fjädrar. Längst ner vill jag nu ha någon dekoration av något slag och det blir...

...paljetter! Tänkte att Anna gillar guld och det blir fint till hennes blonda hår :) Så detta är alltså det slutgiltliga resultatet!


Kommentarer
Postat av: Kusin Sofia :)

haha, vad fint. You're always so creative :D Det var jättegulligt :D <3<3

2010-01-11 @ 17:58:30
URL: http://theresapossibility.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0