AVATAR


Nu har även jag sett den - Avatar. Kom precis hem från bion, och är fortfarande inne i Avatarvärlden! Det är nästan svårt att beskriva den med ord, men ni som sett den vet nog vad jag menar. Den var så bra, så underbar. Jag blir arg på mänskligheten. Jag vill vara en Na'vi. Jag vill bo på planeten Pandora! Scenerna när Jake och Neytiri precis har träffats och de går runt i skogen var så vackra att jag satt och gapade. Alla färger, ljus och växter. Detta var bara en liten summering om mina tankar om en otroligt bra film. Om ni inte sett den - se den för guds skull!

SPOILER!
Innan jag såg Avatar läste jag detta blogginlägg där bloggaren Gosia har jämfört Avatar med Pocahontas. Och det stämmer verkligen! Kolla bara denna lista som hon är gjort:

Om du inte sett filmen och är smart, läs den inte ;)



Det är nästan läskigt likt! Men detta är bara positivt tycker jag. Och man får ta det som en liten betraktelse, det är ändå två helt olika historier. James Cameron har gjort ett otroligt jobb!

Och imorgon, back to reality. Men med en ny kurs - Kultur och idéhistoria fördjupning, ska det nog gå bra :) God natt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0