Tillsammans i Paris...

Helgen har varit så underbart mysig tillsammans med Mia ♥ Det var Paris-temat som gällde, fika på Le pain francais, se på Moulin Rouge, äta varma och frasiga baguetter med fransk marmelad, pyssel, ännu en fransk film - Marie Antoinette. Och röda läppar, i alla fall på Mia :) Och som avslutning på allt hamnade jag bredvid ett franskt ungt par på bussen som babblade. Lyckades fånga upp arreté, fatigué, massa siffror och madmoiselle.

Det finns en anledning till dessa Paris-drömmerier. Vi drömmer om en resa i sommar till självaste Paris! Louvren, Notré-Dame, Versaille, montmartre och baguette-picknick i parken med baskern på sne. Hur härligt som helst i andra ord.

Idag ska jag jobba med projektarbetet (=smyckesdesign) och spela wii med bror min. Tänka sig, imorgon ska hans gips försvinna för alltid! Skönt att slippa kryckor, mindre skönt att slippa taxi varje morgon kan jag tro.

 


Ha en fortsatt mysig söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0