Kladdkaka!

Bror och jag blev så sugna på nåt sött för en timma sen så vi slängde ihop en kladdiz. Har inte smakat den ännu men den är säkert supergod :) Jag använder alltid arlas kladdkakerecept som blir bäst. Men idag lyxade jag till det med att smälta blockchoklad med lite grädde och smeta på.



visst ser den god ut?? Ska upp och ta en bit direkt...

Ingredienser

100 g smör
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Gör så här

Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan. Rör ner socker och ägg, blanda väl. Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen ca 20 min. Kakan blir låg med ganska hård yta och lite kladdig i mitten. Låt kakan kallna. Pudra över florsocker. Servera med grädde eller glass och frukt.

Kommentarer
Postat av: Izzey

VILL HAA!! dreggel

2010-03-03 @ 21:53:30
URL: http://izzabilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0