MATEUS


mateus.se

Efter att ha sett Angelicas samling på Mateuskeramik i rosa nyanser blev jag helt kär. Deras porslin är rustikt och inget fat är likt det andra. Här ovan är några av delarna i serierna bas och spets i olika färger. Idag kollade jag och mamma i Grönbergs interiör där de säljer dem och jag har bestämt mig för att börja samla på färgerna sand och plommon. Sand är en cremevit färg och plommon är fatet längst ner till vänster ovan. Men den sistnämda ser tusen gånger bättre ut i verkligheten :) Det är nåt att önska sig på studenten kanske!





Fotografen Denise Grünstein har fotat Alice i underlandet-inspirerade foton för Mateus. Så vackert.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Helt alldeles underbart!

2010-03-01 @ 18:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0