A fascinating fascinator

Sen ett par veckor tillbaka har jag hållt på att göra en liten fascinator, en slags minihatt/prydnad för håret. Och nu är den äntligen klar!
Från början trodde jag det skulle bli svårt att få den snygg, men med lite kreativitet och tålamod går allt.
Kommer passa perfekt med röda läppar och svart outfit såhär i juletider :)







Hur gör man då en fascinator?
Detta är ju inte det enda sättet men jag tyckte det fungerade bra! Jag började med att klippa ut en valfri stor cirkel ur en kartong, sådan som är på baksidan av kollegieblocken, klippte in mot mitten och överlappade så det blir en liten topp. Sen klädde jag in den i röd filt och satte en clip på undersidan. Detta är alltså basen. Efter det är det bara att sätta fast lite vad man vill, i mitt fall dekorväv (vet inte riktigt vad det är egentligen), fågeln Glenn, svarta och röda fjädrar och svarta pärlor. Detta sydde jag fast eller limmade med starkt lim.

Får lite Moulin Rouge-vibbar av den av någon anledning :) Det lär bli mer av dessa i framtiden, så roligt och unikt!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ååååh!!! Vilken UNDERBAR!! :D

2009-12-16 @ 23:04:46
Postat av: angelica

Åhhh Linnéa! ännu ett lyckat projekt.

2009-12-17 @ 15:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0