Barn är för söta ibland...

Café i Skogsnäs, Norrland
En mamma ~40 och hennes son ~4 sitter och äter på ett café.
Pojken: Mamma… när isbjörnar smälter, blir de som vanliga björnar då?

Gröna Linjen, Stockholm

En mamma ~30 och hennes dotter ~4 sitter på tunnelbanan.
Dottern (viskandes): Mamma, jag måste kissa.
Mamman: Ja men du får hålla dig en liten stund till. Det är bara tre stationer kvar.
Dottern: Okej…
Efter tre stationer stiger Mamman och dottern av. På kliver en tant ~65 och sätter sig på platsen där dottern just suttit.
Tanten: Nämen vad har hänt här? Det var ju alldeles blött!

Spårvagn, Göteborg

En flicka ~4 (drar i stoppsnöret tre gånger och säger till sin mamma): Mamma, vet du varför jag drog tre gånger i snöret?
Mamman (svarar lite ointresserat): Neeej, varför då?
Flickan: Jo, en gång för mig, en gång för dig och så tänkte jag vara snäll om det var någon annan som också ville gå av!

H&M, Piteå

En mamma ~30 och hennes son ~6 står i kön.
Mamman: Du, ta några fingervantar där ur korgen, du får välja vilka du vill.
Pojken (glatt): Får jag?
Mamman (glatt): Javisst.
Pojken skuttar bort till korgen och drar upp ett trepack fingervantar med den rosa färgskalan (det fanns även blått, svart och grått). Pojken håller upp vantarna och visar mamman fyndet.
Mamman: Men ska du verkligen ha dom där‽
Pojken (besviket): Ja, men du sa ju att jag fick välja vilka jag ville.

Råsundavägen, Stockholm
En regnig och kall morgon. En pappa ~30 står på knä på den grusiga och våta trottoaren och hjälper sin son ~3 att ordna med en bångstyrig gummistövel. Sonen gör underliga ljud.
Sonen: Ooouuumuuuh…
Pappan: Mmm, nu börjar det låta som något.
Sonen (ser lycklig ut): Mooouhmuuuh Muuuh!
Pappan: (skrattar): Nu lät du mer som en svensk lantko, Chewbacca är mer "Ouuuhuuuhuuuh!" (Gör en trovärdig Chewie-imitation)
Sonen: Ouuuhuuuhuuuuuuuuooouuuuuuh!
Pappan (skitglad): Ja! Exakt så! Bra, Jättebra!
Sedan går de mot tunnelbanan hand i hand och ser lika glada ut båda två.

Tjuvlyssningar från tjuvlyssnat.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0