Lässtund...

Läser just nu Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates och den är väldigt bra och annorlunda. Det slår mig dock att de senaste böckerna jag läst har alla handlat om utsatta kvinnor med en våldsam man. Fast jag älskar böcker om en kvinnas livsöde, gärna historiska böcker (denna är om 40-50 talet).
Jag delar denna kärlek till historiska historier med mor min och vi ska ha Jane Austen-kväll idag. Först blir det Stolthet och Fördom-serien och sen The Jane Austen bookclub :)
Nej nu kan jag inte dra mig från boken mer! Tack Elli för tipset :)
Ha en trevlig lördagskväll!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

åh! visst e den bra! Har du kommit in i den nu? Jag har läst ditt boktips nu, Tusen strålande solar. den va jättebra

2009-09-15 @ 22:49:42
Postat av: Nea

Jaa! Det har jag verkligen. Shit vilket språk och sätt att berätta! Väldigt bra :D Åh, eller hur var den bra? Vilken var bäst av flyga drake och den?

2009-09-15 @ 23:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0