MIN SYN PÅ USA DEL 2

VAD JAG HAR UPPTÄCKT, OCH FÅTT BEKRÄFTAT, OM USA OCH AMERIKANERNA
(Med en liten gnutta generalisering)

♥ Om man jämför amerikanerna med svenskar så är svenskar ett väldigt snyggt folk. Många vänar om sitt utseende.

♥ Nästan alla bilar är stora och höga, och väldigt rena av någon anledning! 

♥ Maträtterna är STORA. Lilla jag tappade matlusten ibland. Men gott var det :)

♥ Människor som ser ut att ha ätit för mycket ser man gå runt med coca cola-flaskor. Alltså, många är överviktiga. På Tv är det mycket reklam om dieter, att gå ner i vikt och vilken kost man ska äta. Sådan dubbelmoral.

♥ Kändes inte så kul att det var 21års gräns på alkohol, när man precis fyllt 18 här hemma ;) Det hade inte suttit fel med ett glas vin på jazzklubben!

♥ Kollektivtrafiken fungerar inte (bortsett från storstäder), bussar existerar inte för det mesta och alla tar bilen istället.  

♥ Biograferna är stora och det är free seats så man får sätta sig där man vill. Lite konstigt men rätt bra, om man kommer i tid :) 

♥ Reklam finns överallt - på radion, skyltar bredvid vägarna och i luften, på Tv osv. På den sistnämnda är det paus mitt i eftertexterna och andra konstiga ställen. 

♥ Hundrasen som alla som bor i upper east side bredvid central park har verkar vara små fluffiga, helst vita hundar. Alltså min favoritras! Om inte vita så var de bruna :) Och jag skojar inte, alla strosade runt i parken med sådana! Däremot uppe i Minneapolis såg man fler större hundar i hundvakts-style.

♥ På många ställen är det äckligt kranvatten som smakar klor så det känns så man dricker ur en simhall. Men uppe i Duluth kring alla sjöar var det gott som hemma :)

♥ Och till sist, de har affären Forever 21 vilket gör USA till det bästa shoppinglandet ever!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0