Filmer att se fram emot 2010

Våren är fylld av bra filmer på bio! Så här langar jag en samling filmer att komma ihåg :)

♥ Prinsessan och grodan - 5 feb. Första på länge klassikertecknade Disneyfilmen. Lite häftigt är att prinsessan är mörkhyad och den utspelar sig i gamla New Orleans. Aktuellt alltså!

♥ Percy Jackson - kampen om åskviggen (Percy Jackson and the olympians) - 26 feb. DN beskriver denna film som "Harry Potter möter den grekiska gudavärlden". En äventyrsfilm om en ung kille, poseidon är inblandad och Pierce Brosnan är med. Ungefär det vet jag om den :)

♥ Alice i underlandet - 3 mars. Tim Burtons nya med bla Johnny Depp. Jag LÄNGTAR. Min absoluta toppfavorit i sikte!

♥ Robin Hood - 14 maj. Ännu en Robin Hood-film, men nu med Russel Crowe från Gladiator. Och han ska tydligen likna sin rollkaraktär från den sistnämnda.

♥ Prince of Persia: The sands of time - 19 maj. En riktig äventyrsfilm med Jake Gyllenhaal och bygger på datorspelet. Den här känns sådär halvbra, men man vet ju aldrig.

♥ Sex and the city 2 - 28 maj. Behöver väl inte berätta vad denna handlar om antar jag! Själv känner jag mig halvexalterad till den, men de flesta håller nog inte med ;-)

♥ The Twilight Saga: Eclipse - Tredje filmen har premiär 30 juni i USA så jag antar att det blir att vänta till hösten för oss. Är väldigt nyfiken på en speciell tält-scen...

♥ Harry Potter and the Deathly Hallows: Part I - Åh, denna är Längtan med stort L! Den har premiär i USA 19 november, så det lär väl bli 2011 för oss, typiskt nog...Måste läsa om boken innan :-)

Kan också meddela att det kommer en Pirates of the Caribbean 4 och en Shrek 4, men vet inte när. 


Kommentarer
Postat av: Ku'

Hahah, yeeyh!! Want to see all of them now!!! <3

2010-01-24 @ 13:53:33
URL: http://theresapossibility.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hallå ? Du missade ju Valentine's day som kommer på alal hjärtans dag. Och taylor lautner ska vara med i den !

2010-01-24 @ 15:19:00
Postat av: Mia

Yesplease!! :D <3



Tänker bannemig se dom flesta med dig ;)

2010-01-25 @ 00:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0